Responsive Leaderboard AD Area
Едукативно, Интересно

Дали кофеинот може да ве направи подобри во спорт?

Кога сте писател, работата може да биде забавна, но исто и изморувачка. Кога се уморни, писателите – како и многу професионалци – имаат тенденција да се свртат кон кофеинот.

Спортот исто може да биде забавен. Но и спортот исто може да биде изморувачки. Дали малку кофеин или ладна кока кола може да ви помогне да бидете подобри во спорт?

Одговорот е, па, зависи. Зависи за која личност се работи, и за кој спорт.

Во 2000 година, Џек Хартлеј од “Vanderbilt Psychology Department“, поби три главни теории позади ефектите на кофеинот кај атлетите и ја дискутираше нивната валидност.

КОФЕИНОТ МОЖЕ ДА ЈА ПОДОБРИ ИЗДРЖЛИВОСТА
Многу студии поврзани со ефектите на кофеинот кај атлетите се докажани неубедливи, но оваа е прилично јасно вистинита. Hartley cities, студија од 1988 година од Т.Е. Грахам , во која маратонци учествуваа во двоен слеп плацебо тест да дознаат колку навистина кофеинот би помогнал. Грахам открил дека атлетите кои земале кофеин апчиња еден час пред вежбањето биле во состојба да истрчаат плус 7.5-10 минути според останатите групи.
кофеинот
Пер Хартлеј, една теорија за која што кофеинот помага во подобрување на издржливоста е тоа дека кофеинот го сили телото да троши повеќе масти а помалку јагленихидтрати. ” Гликогенот е главното масло за мускулите, но мастите се најизобилните ресурси што телото ги употребува за енергија. Кофеинот влегува во телото и ги тера активните мускули да употребуваат што е можно повеќе масти. Ова го одложува итното намалување на гликогенот.” Кога вашето тело прво ги согорува мастите наместо гликогенот, зачувува од добрите работи за подоцна, допуштајќи да работите со мускулите посилно и подолго.

Други студии имаат пронајдено слични резултати, вклучувајќи еден тест каде велосипедистите успеале да изгенерираат 3.5% повеќе моќ за 38 километри трака.

Сè на сè, оваа теза изгледа точна, што е добра вест ако учествувате во спорт со издржливост како велосипедизам или трчање.

КОФЕИНОТ МОЖЕ ДА ГО ПОДОБРИ ВАШИОТ ФОКУС И РЕАКЦИИ
Ова изгледа дека треба да е вистина, и е, иако резултатите на тоа како е аплицирано се неконзистентни.

Еве што знаеме: кофеинот е докажан стимулант на централниот нервен систем, често таргетира на медулата и кортексот и дури влијае на ‘рбетниот мозок ако е земен во големи дози. Студиите имаат откриено дека земањето на кофеинот може да ви даде поголема можност за концентрација од 1-3 саати, што помага за брзо размислување и брзи реакции-корисни за акции како удирање на безбол или тенис топче.

КОФЕИНОТ МОЖЕ ДА ПРИДОНЕСЕ ЗА ПОТРЕБНАТА ЕКСПЛОЗИВНА ЕНЕРГИЈА НА АТЛЕТИТЕ КАКО СПРИНТЕРИ И ПЛИВАЧИ
Како што излегува, ова е каде луѓето најчесто грешат. Студиите наведуваат дека кофеинот всушност има мал ефект на атлетите кои имаат потреба од брза експлозивна енергија. Исклучоци може да постојат: Некои тестови сугерираат дека кофеинот може да помогне во зацврстување на мускулните контракции. Па, ако сте кревач на тешки тегови(weight lifter), кофеинот може да ви даде мал поттик, иако студиите не изгледаат дека се убедливи во тоа поле.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Irina Sm
Load More In Едукативно

Facebook Comments

Check Also

#ГласамПротив Интересни илустрации од македонските дизајнери поврзани со моменталната политичка ситуација

Македонија е на прагот од една нова (политичка)раскрсница. ...